ericabergqvist

Alla inlägg under september 2016

Av Erica Bergqvist - 13 september 2016 07:45

Iförrgår blev jag bjuden på middag. Eller ja jag skulle hjälpa till och laga. Tänkte att jag kan iaf skära vattenmelon för jag vet själv att jag inte är bäst på just matlagningen. Men inte ens melon kan jag skära utan att skära mig själv...

Av Erica Bergqvist - 13 september 2016 07:30

I fredags gick jag vilse när jag skulle till jobbet, överväger att sluta promenera själv för jag tappar f*n alltid bort mig. Sen när jag väl kommer till jobbet är det superstressigt och jag var dessutom helt ensam. Pricken över i:et så smäller gröten i mikron när jag är som hungrigast vid halv tre..

Som tur var räddade den kvällen upp hela veckan för det var dags för MASKERAAAD!! Var pocahontas med såg nog mer ut som en brun köttbulle. Kan säga att den kvällen var den bästa på länge. Älskar att hänga med det gänget fast de nog inte vet de själv! Tack för det iaf.

Lördag vart det bakishäng med kebab och den snälla dinosaurien + lite träning på kvällskvisten.


 

Tiger, Nalle Puh, Nasse, Fe, pocahontas och Cruella de vil

 



Av Erica Bergqvist - 13 september 2016 07:15

Väldigt osammanhängade bilder men som sagt, när man snapchattar tar man ibland på extremt onödiga saker och ibland kan man fånga världens ögonblick haha! 

Dock är jag expert på att knäppa suddiga och lite bilder så håller på att samla ihop bilder från de andra tjejerna nu också. Iaf så var resan extremt rolig tyckte jag. Om man skulle räkna bort feber, ont i visdomstand och lite drama skulle den varit tipp topp. Första veckan gjorde vi inte så mycket jag och Malin. Solade och badade mest, var så jäkla varmt (upp mot 40 grader) Vecka två när Elin och Johanna anlände blev det lite mer fart på oss. Shoppade, festade, åt gomat och gick till stranden. Det var ju det att det var så himla varmt på dagarna så det gick knappt att göra någonting annat än ligga i poolen, sen på kvällarna svettades man gärnet om man gick ut hahah...

Gick ner till affären en dag för att handla lite åt mig och Malin och när jag kommit upp för backen igen var det som jag nyss slängt mig i poolen!

Sen tredje veckan när Johanna och Elin lämnat oss for jag och Malin på en båttur (ska komma bilder från den trippen med) vilket var extremt roligt. Älskar att åka på båttur fast jag blir lite illamående haha.. Sista veckan hann vi även med den sista shoppingen och ännu mer festande plus extremt härligt strandhäng. Nathalie som Malin kände sen tidigare var också i turkiet någon dag så vi hängde mycket med henne. Crazyemil var vi också med mycket de sista dagarna. Och bara höra på alla hans fyllehistorier gjorde så man fick ont i magen av skratt. Kan säga såhär: Han ramlade över bord när han skulle åka partybåt och drog sönder en taxidörr när han skulle åka taxi. Funderade på hur fan han har lyckats med allt!

Sammanfattningsvis så var denna resa extremt rolig, som jag även skrev innan. Det enda jag kanske saknar eller ångrar lite nu i efterhand är att man inte gjorde fler saker/äventyr. Tex åkt nån tour någonstans eller hyrt någon vattenleksak! Men men det får bli nästa år det! (då vi kanske ska på backpacking)


                     

                                                                    

Träffade lite Sundsvallsbor mitt i Alanya också!

                                     

Av Erica Bergqvist - 8 september 2016 07:45



Nu på resan har jag shoppat en del eftersom det är så jääkla billigt där nere i Turkiet! Tex de vita nikeskorna köpte jag för 120kr haha... Två Ralph Lauren tröjor för 300kr. Sen är det kanske inte exakt samma form och utseende som de real shit men oj vad duktig de är på att göra fejkartiklar ändå, sen sitter de bra med! Och mina vita nikeskor som jag köpte förra året i turkiet har hållt tills nu med så kvaliten är inte heller så dålig. Iaf så köpte jag även en Ck-tröja, två väskor och ett par svarta nike. Armbandet på första bilden fick vi av en taxichaufför som tyckte vi var så snygga haha!

Sen köpte jag även lite smågrejer när jag väl var i Turkiet men som kändes onödigt att visa. Strandklänning, armband och en riktigt snygg handduk som blev misssfärgad :/


I tisdags när vi hade kom hem på natten sov jag innan jag skulle till jobbet som började halv sju, kan säga att jag var rätt seg den dagen. Somnade nästan på nagelsalongen med när jag var där och fixade nya klor. Sen på kvällen blev det bara mys med mamma och pappa + slänga inprincip alla kläder i tvätten.

Igår däremot kom jag igång lite efter en bra natts sömn. Gick först vilse påväg till jobbet på morgonkvisten (lite för exalterad kanske), så strosade runt i ca 2h innan jag kom fram till jobbet där jag skulle stanna till fyra. Efter det gymmade jag en sväng med Joel och vid halv sex vart det lax hos bästa farmor och farfar.

Idag: Jobba till fyra med världens träningsvärk. Ska försöka redigera lite bilder från resan och lägga ut med, dock spräckte jag ju kameran i mitten av resan så hälften av bilderna är extremt suddiga... 


   



Av Erica Bergqvist - 8 september 2016 06:50

Precis dagarna innan resan hann jag säga hejdå till några av mina finaste vänner. Åt även den mat jag kände att jag skulle sakna som mest (max och sushi). Okej åt lite mer godsaker innan jag åkte för att kunna hålla mig extra länge haha! Sen på söndagen var det sista packningen som gällde. Packade om fem gånger tror jag innan jag kom ner till 20kg som var vikten vi skulle hålla. (vilket inte heller är mycket för 3v) Sen när vi kommer till flygplatsen får vi ändå betala övervikt haha.. Då står det i en liten finstilt text: 20kg inklusive 6kg handbagage. Och tro mig de var extremt noga med att väga handväskan kan jag säga.. Som tur var vart det inte superdyrt med övervikt och på resan hem förbeställde vi övervikt så det vart ännu billigare. Fattar egentligen inte vad vi packade på resan hem med tanke på att bara jag och malin hade ca 56kg tillsammans? Vi var iaf duktig som höll oss under 60kg, som var vår maxvikt hem!


 


Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards