ericabergqvist

Alla inlägg under oktober 2017

Av Erica Bergqvist - 9 oktober 2017 13:20

I fredags var jag, Jonas, Sofia och Albin på kina och åt middag. Knäppte inga bilder själv så nu får ni bilder från Sofia. Efter middagen åkte vi runt i stan lite och hälsade på grabbarna hos Ludvig. Sen for vi hem och sov rätt tidigt. 


   

Av Erica Bergqvist - 9 oktober 2017 13:18

Kudde med får på, ett oxhuvud, två svarta lampskärmar, tre förvaringsboxar och fyra stolsdynor i grå ull. Sen skålen är den jag och Jonas fick av hans pappa från utlandet.

Av Erica Bergqvist - 6 oktober 2017 10:15

Har inte testat dem ännu men hoppas på att de sitter bra!

  

Av Erica Bergqvist - 6 oktober 2017 09:42

I onsdags var jag och fikade med Felicia på stan en sväng. Eller ja fika och fika, vi åt sushi hehe. Vi kollade sen runt lite på stan men handlade inget. Vi bestämde istället av vi skulle åka till Albert och Herbert dagen efter, alltså igår! Så igår efter jobbet for vi dit och shoppade loss. Handlade för 2000kr jag. Baaaara saker jag behövde! Ska visa bilder på allt sen när jag har fixat ordning i läggan!

 

Påtal om igår, vilken dag alltså! Började med att jobba själv på Friskis. Det var två seniorpass som gick av stapeln samtidigt, alla skulle köpa kort, dra in sig och sen hitta i lokalerna. Sen exakt samtidigt så kom det cirka 40 elever som skulle gratisträna med skolan.. När det sen blev lite lugnare skulle jag snabbt springa ut och göra gröt till lunch. Slänger in den i mikron och sätter på. Så tänker jag att jag kan tömma diskmaskinen samtidigt som gröten blir klar. Bra ide! Stressad som jag är ska jag plocka ur tallrikarna snabbt på nedre plan och sträcker mig efter dem när jag får en kniv genom handleden.. Den var alltså i bestickhållaren med egget uppåt så jag snittade upp ett ganska rejält jack jag. Blödde som tusan så röck åt mig papper och höll hårt medan jag gick ut i gymmet. Kände mig svimfärdig så tänkte att jag måste gå ut så nån kan ta hand om mig om jag svimmar haha. Som tur var så var Jens (gyminstruktör) på plats och kunde hjälpa mig. For sen upp på VC men de tejpade om och sa att det gick bra och att det inte behövdes sy.

 

Hektiskt dag men som tur var så gick det bra! Sen på kvällen efter shoppingen for jag till Jonas mamma en sväng. Hon plåstrade om mig då också så jag slapp göra det själv. Man känner sig redan bättre när man har sjukpersonal runt om en. Först Jens, sen Felicia och tillsist Jonas mamma!

 

Vill varna känsliga tittare för sårbilden som kommer längre ner i inlägget.

 

           

Av Erica Bergqvist - 4 oktober 2017 11:13

I förrgår var jag och Jonas hos hans pappa. Blev bjuden på fika och fick presenter som de köpte med från utlande. En superfin handgjord skål fick vi som jag måste visa i ett senare inlägg. 

Igår tränade jag efter jobbet och tänkte sen åka hem och laga matlådor. Men serru det orkade jag faktiskt inte med! Kollade på serier i soffan hela kvällen istället.

 

Sen ringde Frida mitt i allt också. Ska åka till henne om två helger så jag kollade upp lite tåg/flyg. Längtar såååå tills jag träffar henne. Känner att det var längesen jag träffade alla mina tjejer som bor en bit bort. Mathilda i gävle, Elin i härnösand, Angelica i stockholm och Amanda i kalmar. Varför bor ni så långt ifrån mig för ??!!

 

   

Av Erica Bergqvist - 2 oktober 2017 14:30

I lördags var jag och Jonas på stan och käkade sushi till lunch. Sen på kvällen hade vi bara myskväll. Söndagen var jag på brandutbildning på morgonen och sen var jag med Jonas på kvällen igen. Idag jobbar jag till fyra och ska sen ha en instruktion till fem. Efter det tänkte jag åka ut till Birsta och storhandla för att kunna göra massor med matlådor till veckan.

 

   

Av Erica Bergqvist - 2 oktober 2017 12:16

I fredags firade vi alla Fanny som fyllde 21år. Hon ska även flytta till London så en blandad födelsedags - avskedsfest blev de. Riktigt rolig kväll som började med pizza till middag och sen bara en massa lekar under kvällens gång. Älskar att ha så fina vänner i min närhet, kärlek till er!

 

 

                           

Av Erica Bergqvist - 2 oktober 2017 12:00

Här kommer äntligen bilder och text från fjällvandringen. Det hela började på fredagen efter jobbet. Vi åkte upp mot Funäsdalen och var uppe sent. När vi kom fram åt vi lite tapas innan vi gick och la oss bara.

 

Lördagen åkte vi iväg vid elva och började vandringen upp på en topp. Väl uppe kokade vi soppa och bullens korv, mums! Efter vandringen åkte vi till norska gränsen och kollade samt åkte och kollade på ett jättefint vattenfall. Vandringen denna dag slutade på ca 6km så inte värsta värsta. Svårt att vandra långt när vi hade med oss två grabbar som blev hungrig efter 30 minuter..

När vi kom hem bastade vi och myste på innan vi gick och la oss. Alla var rätt trötta denna helg så vi sov mycket!

 

Söndagen gick vi direkt från stugan upp på fjället. Och denna dag var nog värst. Det var superblött eftersom vi gick ute på myrarna. Så alla skor och byxor var dyngsura. Sen när vi gjorde mat blev man kall och när vi sen skulle gå hem gick vi fel så vi fick gå genom hela skogen tillbaka. Denna vandringen slutade på lite mer än 1 mil, och mamma tappade tom hela skosulan på vägen tillbaka hahahaha..

 

Men helheten av denna vandring var underbar. Så jag skulle gärna kunna göra det igen!

 

oss.

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards