ericabergqvist

Alla inlägg under januari 2018

Av Erica Bergqvist - 23 januari 2018 08:45

Okej nu kan det vara så att jag har råkat beställa hem två nya träningstights... Men ja jag behöver dem verkligen haha!

       

F&S

Av Erica Bergqvist - 19 januari 2018 06:37

Fredag. Den började ju sådär. Vattenläckage på Friskis så vi har fått stänga av ett omklädningsrum. Dock upptäcktes detta redan igår när jag skulle gå hem vid fyra men imorse hade de fått riva ut alla skåp och ställt in fläcktar. Tänk att en/flera personer ens orkar förstöra på detta vis.. Det var nämligen NÅN som hade skruvat upp rören på handfatet där inne så det bara spruta vatten..............

Ja har man inget liv så har man inte.


Iaf så är jag glad att det är fredag, då känns allt lite roligare ändå. Vet inte riktigt vad jag ska göra sen ikväll men när jag slutar vid två ska jag träna ben med Nang. Och när jag kommer hem skulle jag behöva städa upp lite hemma. Tvätten från förra veckan ligger kvar i ikeapåsarna t.o.m haha. Orkar inte att jag alltid väntar med det så länge. Nu ska jag ju snart tvätta igen och kommer få ännu mer ikeapåsar fyllda haha.

 

Och nu om ni undrar varför det kommer en helt randombild till detta inlägg så är det för att jag inte har någon annan bild som passar in och för att detta te tydligen ska göra oss så mycket bättre på alla vis.

 

   

 

 

Av Erica Bergqvist - 18 januari 2018 13:40

Igår hann jag med mycke. Först jobbade jag till två och for sen ut till birsta en sväng. Kollade på mio, rusta och ikea och handlade saker för minst tusen spänn hehe. Dock hittade jag riktiga fynd så jag är nöjd! Kolla bara på denna mörkgröna bänk/puff jag köpte på Mio för halva priset!!!!!

Sen handlade jag ju kuddar häromdagen som var i nästa samma färg.. Så igår köpte jag hem en annan färg på kuddarna för att se vilken som passar bäst! Funderar nästan på att behålla de ljusare? De är inte lika blå i verkligheten men inte heller exakt samma färg som bänken. Vilken tycker ni jag ska behålla? Katterna tyckte iaf kartongen var bäst!

 

Iaf så efter jag monterade ihop allt igår gick jag och tränade med Felicia och Camilla på ego. Det har varit gratisvecka där så jag testade på ett mc-pass. Väldigt likt vårat HIT-pass på Friskis så ja det var tufft men kul! 

Seeen efter passet for jag och hämta Matilda på jobbet. Vi åkte hem till henne och gjorde lite käk samt snackade igenom det vi missat i varandras liv. 

Juste sen hämtade jag hörlurarna igår som jag hade beställt men nääeee de var inge bra så jag ska skicka tillbaka dem... :(


                          

Av Erica Bergqvist - 17 januari 2018 07:45

Nu har jag äntligen, efter 20 år, köpt egna hörlurar. Tänkte att Jonas troligen vill ha tillbaka sina som jag lånat haha.. Nä men jag tränar ju typ varje dag och lyssnar helst på musik varje gång så ja jag behövde ett par helt enkelt! Så nu hoppas jag på att de kommer snart och att de är magiska.

 

Tänkte att jag även visar sakerna jag köpte på birsta, kuddarna och mattan. Samt presenten jag fick av Felicia, marmorskärbrädan!! Kuddarna har jag inte hunnit få upp ännu men jag ska åka på birsta idag och handla själva "kuddarna" då mina som jag hade hemma för för små hehe. Kommer bli så fint med dem i vardagsrummet!

 

     

       

Av Erica Bergqvist - 16 januari 2018 10:05

I fredags bjöd vi som sagt Jonas mamma och familj på hemmagjord pulled pork. Supergott så det måste vi göra om! Sen sov Emma över hos oss till lördagen. Och jag tror aldrig jag har sovit så dåligt och katterna sovit så bra haha. Emma busade med katterna hela kvällen så de var helt död (gick knappt upp på lördagen ens). Sen ja jag sov mellan Emma och Jonas i vår säng, kunde inte ens röra mig för det var så trångt. Sen hade jag en som drömde mardrömmar brevid mig tror jag för fick knytnäve-slag i svanken...

 

Iaf så på lördagen så hade jag en instruktion klockan tolv först på Friskis. Sen efter den for jag direkt till Elin på inflyttningsfest. En riktigt bra kväll med finaste tjejerna! Och även jag fick presenter den kvällen! Mötte upp Felicia en sväng och bytte julklapp (jag hade såklart inte med min som jag skulle ge till henne meen). Fick en grön marmorskärbräda!!!! Felicia vet vad jag gillar hon!!

 

Av Erica Bergqvist - 16 januari 2018 09:28

I söndags var jag på birsta med Felicia. Jag handlade nya kuddfodral, ett par tiger jeans, en mascara och en matta till katternas kattlåda. Efter birsta åkte vi på sushi corner och åt sushi. Sen efter det nyttiga blev vi sugen på donuts haha. 

 

           

Av Erica Bergqvist - 12 januari 2018 12:49

Igår lämnade jag in min kära toyota på lagning efter jobbet. En kille på Friskis erbjöd sig att kolla på den så det var ju bra! Då kommer jag ha en bil inom en snar framtid igen. Värsta är nog att jag inte har en bil nu när det är som allra kallast ute.. Imorse när jag gick till jobbet frös mina ögonfransar t.o.m hahaha! Tur jag kunde värma upp mig lite på gymmet innan jag började jobba iaf! Sen efter jobbet hämtar Jonas mig så jag slipper gå då, tacksam för det!

Seeeen ikväll ska jag och Jonas bjuda hans mamma + familj på pulled pork! Vi satt på slow cookern imorse med allt i så hoppas på att det blir gott! Tänk vad smidigt att slippa göra det själv.

 

           

Av Erica Bergqvist - 10 januari 2018 09:15

Denna vecka har jag ingen bil igen så då får man passa på att träna innan jobbet. Så i måndags när jag började klockan åtta promenerade jag först till Friskis och körde sen armar. Undrar dock hur det är möjligt att armarna blir svagare och svagare och får mindre och mindre pump efter varje gång jag kör haha...

 

Efter jobbet gick jag direkt hem för att laga mat och mysa i soffan framför en serie. Nalah tyckte också tvn var intressant. Sen igår började jag tidigt så fick skjuts av Jonas till jobbet på morgonen. Och efter tränade jag ben på Friskis och tog en promenad hem. Vid fem mötte jag upp Malin på stan, vi gick runt och kikade ett tag men for ganska direkt hem till henne för att göra gomiddag och fruktsallad. Sen såklart skar jag mig när jag skulle hacka grönsakerna. Asså knivar måste ha någonting emot mig! Skär mig ju hela tiden!!

             

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards