ericabergqvist

Alla inlägg under augusti 2018

Av Erica Bergqvist - 13 augusti 2018 00:09

Vad har vi gjort idag? Typ bara slappat. Tror vi hade sovmorgon till typ två imorse! Sen var det Amanda som drog upp oss för att åka på birsta haha. Middag åt vi på pinchos med Jonas pappa, Anna-Karin, Linda och Linus. Och nu ska vi sova igen i några timmar innan vi sticker till Kroatien med min familj! En slappdag helt enkelt, men ja det behövs ibland det med.

Sen nu vet ni också varför min blogg kommer ha inläggstorka i en vecka, Kroatien here we come!

Av Erica Bergqvist - 12 augusti 2018 13:17

Igår åkte jag och Jonas ut till hans pappa direkt på morgonen. Jonas faster plus familj var på besök så vi badade, åt mat och lekte med Freja hela dagen. De har bott i San fransisco i flera år och har nu flyttat till sthlm. Sen mitt på dagen åkte jag och Jonas och köpte en ny mobil till mig, en Huawei p20 PRO! Så nöjd. Och kan säga att det behövdes. Min gamla iPhone kajkade ihop igår med haha..
Sen vid middagstid åkte jag och Jonas och körde några banor fresbee golf innan vi köpte nasigoreng och satt oss i hamnen och åt. Vid nio tiden åkte jag och Joel och körde bröst på friskis innan jag åkte hem och myste ner mig i soffan med Jonas framför en film.

Av Erica Bergqvist - 12 augusti 2018 11:53

Dagen efter jag kom hem från Barcelona hängde jag med Jonas. Han fick sin present, en sonos högtalare. Sen åkte vi och spelade freesbe golf och minigolf innan vi tog en glass på flawors. Middag åt vi här hemma, kyckling med sötpommes och sås. Gott!
Torsdag tränade vi på friskis vid lunch. Sen hann jag bara hem en snabbis innan jag skulle tillbaka och leda familjefys. Ska köra det i höst på friskis så måste träna träna! Sen efter det blev jag och Jonas bjuden på middag hos Carina, chili con carne. Efter middag hann vi även med en runda freesbe golf med grabbarna och Felicia.

Fredag kom Anki, Albin, Gustav, Erik, Margareta, Örjan och Malin på besök från sthlm. Så då packade vi med oss allt och alla och for till svartvik för en lunch. Sen efter det åkte vi till Lars grav för att hälsa på innan vi for hem till farmor och hängde. Till middag blev det pizza och sen avslutade jag kvällen med en promenad med Felicia och Jasse runt sidsjön och filmmys hemma hos oss.

Av Erica Bergqvist - 12 augusti 2018 11:10

Barcelonaresan var magisk. Det är typ det jag kan säga som sammanfattar hela resan perfekt. Nä men när vi kom dit på lördagen var klockan rätt sent så då fixade vi oss lite innan vi gick och käka middag på en restaurang som låg nära. Sen söndag vad alla butiker, eller ja de flesta av dem stängd så då tog vi en heldag på hotellet i solen vid poolen. Mys! Fick kanske i oss några sangria den dagen också. Middag åt vi på en restaurang som låg mitt på ett litet torg bland höga hus och smala gränder. Och det var riktigt gott! Blev även några sangria där. Sen måndag var vår shoppingdag. Vi startade tidigt på morgonen och shoppade konstant hela dan med ett enda stop på McDonalds för mat.. Middagen åt vi på Hard Rock café som hade bästa servitrisen och bästa maten.
Sen på tisdag var det dags för hemfärd. Dock skulle transfern komma halv sex på kvällen så vi shoppade lite mer under dagen innan vi tog taxin till flygplatsen. Sen på flygplatsen fick jag så lov att shoppa lite mer då mina shorts sprack precis efter incheckat bagage.. Så en klänning rikare och ett par shorts fattigare.

Av Erica Bergqvist - 4 augusti 2018 06:57

Onsdag jobbade jag på friskis en sväng. Var tvungen att fixa kassor på morgonen och filma en tjej som skulle bli licienserad cirkelgymledare på kvällen! Lunchen där emellan fick jag serverad hos Malins mamma. Hon bjöd på extremt goda langos. Sen på kvällen åkte jag ut till Jonas mamma och hängde en sväng. Vi målade naglarna och myste på sent in på kvällen.

Torsdag slappade jag hela dagen inprincip. Städade lägenheten lite, packade inför Barcelona och tränade med Joel och Chris på kvällen.

Fredag, igår packade jag inför Barcelona på dagen. Sen åkte jag och köpte en present åt min lilla prins som fyller år på söndag. Sen gick jag på återbruket en sväng innan jag mötte upp elin och vi tog en promenad till gymmet. Väl där körde vi rygg med Joel och Elin handlade även ett träningskort! Så äntligen har jag en träningskompis, love!
Sen på kvällskvisten gick jag ner på stan och mötte upp njurundagänget en sväng innan det var läggdags. Gick upp klockan fem imorse för nu är ju jag och elin påväg till Barcelona!!!!!!

Av Erica Bergqvist - 4 augusti 2018 06:25

Tisdagen efter Ljusdal var det dags för brunch hos familjen Berka. Pappa köpte en flaggstång förra veckan som han var så nöjd över och ville visa upp för oss. Väldigt mysigt, och fick tom special-kattvåfflor!

Sen på kvällen mötte jag upp Johanna, Elin och Malin för en liten reunion. Vi åt kinamat och drack lite i en park i stan. Sen senare på kvällen när de som skulle jobba drog sig hemåt joinade Amanda istället. Så vi gick till udda för lite drinkar. Skrattade så mycket den kvällen så jag hade ont i magen (tror det var pga brillorna vi hittade på udda)

Av Erica Bergqvist - 4 augusti 2018 06:01

Insåg redan nu att jag missade halv första semestern i mina inlägg så här kommer ett litet extrainlägg mitt i allt.
Fredagen förra veckan på dagen var jag och solade och badade med Malin och Amanda på sidsjön. Sen på kvällen tränade jag och Joel lite innan vi köpte med oss middag hem till oss och mamma.

Av Erica Bergqvist - 3 augusti 2018 22:47

Lördagen tog jag en springtur på morgonen innan jag packade ihop mitt pick och pack och for till hudik för hudikkalaset med Frida. Så vid lunch när vi var framme där käkade vi först lite mat donken. Sen for vi till en badstrand och mötte upp Anna och Robert (min äldsta kusin och hennes kille) för bad och lek. Middag käkade vi hos dem, tacos! Sen for vi ner på stan och mötte upp Fridas kompisar innan vi gick in på området och dansade loss i svett och regn hela natten.

Söndag begav vi oss mot Ljusdal vilket resulterade i en bilresa på fem timmar pga en massa loppis-stop på vägen, men fynd gjorde vi!
När vi sen kom fram hämtade vi upp mormor och for till jonsbo där vi blev bjuden på middag! Måndag vaknade vi rätt så tidigt och käkade mysfrukost innan jag for hem.

Sen fick jag även lite blommor av Eva (moster min) som jag ska ta väl hand om!

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards