ericabergqvist

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

BUSMOLLY

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 01:34

Idag vaknade jag med en katt på rumpan. Sen for jag och träna en snabbis med Joel innan jag plockade upp Jonas på jobbet. Vi for en sväng på Birsta och sen hem för att duscha innan vi åkte på Birsta igen, fast denna gång med Felicia och Rasmus.

Efter Birsta blev det hem en snabbis igen innan jag, Jonas och pappa for till Jonas jobb och fixade med toyotan. Den ska in på service snart och jag håller verkligen tummarna för att den blir godkänd! Den har hållt i 18år och hoppas på några år till haha!

Sen måste jag bara berätta en sak som hände idag, eller ja alldeles nyss! Jag kommer hem själv från bilfixeriet och ser att fönstret står helt öppet i läggan (vi hade glömt stänga det när vi for till Jonas jobb). Stänger iaf igen det snabbt och börjar leta efter katterna. Nalah hittar jag i sovrummet så låser in henne där medan jag letar molly. Hon finns inte i läggan!! Börjar kolla ut på taket, kollar ner på gården (liksom fem våningar ner), springer ut på balkongen men ser inget. Sen plötsligt hör jag ett litet pip, hämtar ficklampan och börjar lysa bort längs taket. Ser då två små ögon som lyser upp ca 20m ifrån mig!
Tar fram allt jag har för att locka på henne, mat, leksaker, laserpekare men inger funkar. Sen ringer jag Jonas och tokgrinar, springer upp i andra trapphuset för att se om jag kan ta henne därifrån men icke. Så nära på att kliva ut på taket själv och hämta henne men Jonas säger nej så jag far sen och hämtar han så han ska kunna hjälpa mig. Och när vi sen kommer hem så sitter hon innanför dörren och äter på maten jag ställt ut! Herregud lillbebisen gör att mamma får hjärtfel!! Nu är vi alla nöjda iaf och jag tror tillochmed molly blev lite skärrad över det hela för nu ligger hon tätt intill mig och myser och kurrar högt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica Bergqvist - 3 september 2018 11:56

Hejsanhoppsan! Nu är det snabba puckar, jag ska byta bloggportal till nouw! Och ja jag vet inte riktigt hur det kommer se ut men förhoppningsvis så när ni söker på denna blogg så kommer ni automatiskt komma till nouw. Annars kommer jag lägga in en lä...

Av Erica Bergqvist - 30 augusti 2018 12:46

I förrgår var jag som sagt och klippte mig, och här är resultatet på det. Så skönt med fräscha och tjocka toppar som inte bara ramlar av haha. Sen efter frissan gick jag och Elin en promenad på ca en timme runt i skönsmon.   Igår plockade jag ut ...

Av Erica Bergqvist - 28 augusti 2018 06:42

Igår började jag klockan åtta så då hann jag både med en promenad ute i friska luften och lite rygg och mag-träning i gymmet innan jag började. Sen efter jobbet for jag direkt på en husvisning i bredsand. Och gissa om det var fint!! Helt nyrenoverat ...

Av Erica Bergqvist - 26 augusti 2018 14:45

Idag har jag tränat en sväng på morgonen. Körde ett överkroppspass som jag snodde från Hanna Öbergs youtubekanal, och ja det är som hon säger; wow vilket bra pass, armarna kommer vara död imorgon. Rekommenderas att testa! Nu ska jag jobba vidare ti...

+++

Av Erica Bergqvist - 26 augusti 2018 14:32

I fredags jobbade jag som sagt till sju. Sen for jag direkt hem för att invänta Emma och Jonas. Vi for sen till pinchos och åt mysmiddag för att fira Emmas födelsedag. Efter middagen gick vi hem till oss och såg på film innan vi slumrade sött.  Lör...

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards