ericabergqvist

Alla inlägg under oktober 2017

Av Erica Bergqvist - 31 oktober 2017 06:39

Igår efter jobbet var jag så trött så for direkt hem och la mig i soffan. Kollade några avsnitt av gåsmamman och for sen till NY och plockade upp Matilda. Vi for på ica och handlade lite godsaker innan vi for hem till henne. Myste på framför tvn hela kvällen lång. 

 

     

Av Erica Bergqvist - 30 oktober 2017 11:10

Igår på kvällen blev jag och Jonas bjuden till farmor på middag. Kusinerna från stockholm är på besök med så ska försöka träffa dom idag igen. Innan middagen gjorde vi inte så värst mycket. Fixade el hos Jonas mormor och bytte däck på min toyota. 

 

   

Av Erica Bergqvist - 30 oktober 2017 09:11

I fredags var jag och Jonas bjuden på tacos hos hans pappa så vi var där nästan hela kvällen. Efter det skulle jag hänga med Larsson men det blev lite väl sent innan det var klart så jag stannade hemma i soffan istället och kollade på gåsmamman. Lördagen åt först jag och Jonas en lyxvåffelfrukost innan jag skulle jobbade på New Yorker. Och efter jobbet gick jag direkt upp till Sandra för att ge henne lite presenter. Hon fyllde år den 25e så firade henne i lördags + att hon ska resa iväg snart så hon fick lite resesaker av oss. Dock kunde inte jag stanna så länge då jag hade dubbelbokat med en annan fest samma dag. Så hem och sminka sig snabbt och åka vidare ut till skogen där det var halloweenpartajj.

Sen till fyllekäk på kvällen blev det ost och skinka med kex, lyxigt haha. Sen undrar ni säkert vad sista bilden visar då den är rätt så random. Jag hade ju rött läppstift på näsan som inte gick bort när jag tvättade mig, så även idag var jag rudolf med röda mulen. 

 

                                 

Av Erica Bergqvist - 27 oktober 2017 06:33

Igår tränade jag innan jobbet vid sju så jag kunde gå hem direkt efter jag slutat. For och handlade då istället för det behövdes verkligen. Sen vid sex for jag och hämta Felicia för vi skulle åka och göra naglar. Så skönt med nya fina!! Haha kolla kattspåren på bilen btw. Hon vi gjorde naglar hos hade flera katter och de hade nog rave på min motorhuv de! Såklart gör det inget för de var så söta allihopa. 


           

Av Erica Bergqvist - 26 oktober 2017 14:51

Igår efter jobbet skjutsade jag hem mamma, sen kom Felicia och hämtade mig så vi for på birsta. Köpte linser och blod till halloween haha. Efter det for jag till mamma och pappa igen och blev bjuden på mat. Kollade även igenom halloweenlådan efter roliga saker. Tror vi är klar med allt nu inför halloweenferken, vilket känns skönt! Jag ska vara clown igen, Felicia en liten flicka i min blodiga vita klänning och Rasmus ska ha en fängelsedräkt!

 

Iaf sen vid sju åkte jag vidare till Jonas mamma och hängde där en sväng. Emma målade alla mina naglar i olika färger med hennes alla 97 nagellack. Väldigt fint blev det kan jag säga! Ska göra om de idag för nu ser de förjävliga ut... Emmas nagellack gjorde iaf saken lite bättre igår.

 

   

Av Erica Bergqvist - 25 oktober 2017 11:15

Denna ljusslinga köpte jag i norrköping på TGR. Tänkte hänga upp lite fina bilder och sätta den i sovrummet kanske. Måste framkalla lite nya bilder bara så det inte bara blir gamla!

 

 

Av Erica Bergqvist - 25 oktober 2017 10:29

I tisdags myste jag och Jonas på med sushi till middag efter en lång jobbdag. Sen igår var jag och Sandra på HIT-pass, otroligt jobbigt men otroligt skönt när det är gjort. Före det städade jag och Jonas hela lägenheten då den bokstavligen var svart av sot... Vi eldade i en eldstad som vi nyss köpt och på kvällen blev det en himla rökutveckling från den så sen på morgonen när det hade lagt sig var det sot i hela läggan. Plus små kattassar som hade gått i det haha..

Vi passade även på att duscha katterna i samma veva så de blir fin och fräsch!

 

   

Av Erica Bergqvist - 24 oktober 2017 07:15

I torsdags när jag började min resa mot norrköping var det en timmes byte i gävle så jag hann träffa Mathilda och fika med henne. Bra när man kan träffa alla som bor en bit bort samtidigt haha! Efter fikat åkte jag vidare och var i Norrköping klockan tio på kvällen. Så torsdagkväll gjorde vi inte så värst mycket. 

 

Fredag gick vi på stan och käkade sushi till lunch. Sen efter det gick vi på Friskis och gymmade. På kvällen blev det tacos till middag och sen kollade vi på film hemma i Fridas lilla lilla lägenhet. 

Lördag startade vi med prommenad och gym på morgonen. Efter det åt vi en rejäl brunch innan vi gick ner på stan och strosade runt. Vid sex käkade vi burgare med Kasper. Lördagkväll käkade vi ost och kex och drack vin med Fridas klasskompisar. Mysigt med nytt folk där alla är så snälla, trevliga och bjuder in en snabbt!

 

Söndag fixade vi lite hemma i Fridas lägenhet innan vi fick springa till tåget som vi nästan missade. Efter tre byten på vägen var jag sen hemma i Sundsvall vid nio. 

En otroligt välbehövlig helg med en av mina finaste.

 

   

                                                                                          

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards