ericabergqvist

Alla inlägg under augusti 2017

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 23:52

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 11:00

Ska äntligen göra nya naglar idag klockan ett. Har haft mina i 38 dagar nu, så de ser verkligen förjävliga ut!! Ska bli så skönt med nya och fräscha inför utlandet. Undra bara vilka det blir!

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 10:15

I fredags käkade jag lunch med Larsson på stan och gjorde en massa ärenden samtidigt. Sen vid sju hämtade jag henne igen och for med rallyfart till läggan där vi fixade oss. Vid tio gick vi upp till grannen Elin och fortsatte med festandet innan taxin körde ner oss på udda vid ett.

Lördagen gjorde jag inte så värst mycket. Hämtade bilen på stan och for sen och myste med Hanna. På kvällen for jag en sväng till mina päron där jag blev bjuden mat och föräldramys (det behövs ibland!!) sen plockad jag upp hanna på vägen hem. Vi kollade en film och pratade om allt vi missat i varandras liv.

I söndags tog jag en snackfika med Elin på stan innan det var middag hos farmor och farfar på kvällen.

Älskar att jag har så många fina människor i mitt liv. Utan er skulle jag inte leva.

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 10:00

I torsdags for jag och Felicia på Birsta en hel dag. Shoppade saker som jag trodde jag var rik.. sen när jag kom hem hade jag fått en rabattcheck på Mio så var illa tvungen att åka dit på fredagen med och shoppa haha!;)

Handlade en orange jacka, tre bikinis, en grön marmorbricka, två ljusstakar, ett bäddsett, en glaskruka, en orkidé i plast, en hoodie, ett par mjukisar, läppglans, ögonfransar + lim och ett matt läppstift.

Slänger även upp lite inredningsbilder på hur det blev med allt i läggan

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 01:34

Idag vaknade jag med en katt på rumpan. Sen for jag och träna en snabbis med Joel innan jag plockade upp Jonas på jobbet. Vi for en sväng på Birsta och sen hem för att duscha innan vi åkte på Birsta igen, fast denna gång med Felicia och Rasmus.

Efter Birsta blev det hem en snabbis igen innan jag, Jonas och pappa for till Jonas jobb och fixade med toyotan. Den ska in på service snart och jag håller verkligen tummarna för att den blir godkänd! Den har hållt i 18år och hoppas på några år till haha!

Sen måste jag bara berätta en sak som hände idag, eller ja alldeles nyss! Jag kommer hem själv från bilfixeriet och ser att fönstret står helt öppet i läggan (vi hade glömt stänga det när vi for till Jonas jobb). Stänger iaf igen det snabbt och börjar leta efter katterna. Nalah hittar jag i sovrummet så låser in henne där medan jag letar molly. Hon finns inte i läggan!! Börjar kolla ut på taket, kollar ner på gården (liksom fem våningar ner), springer ut på balkongen men ser inget. Sen plötsligt hör jag ett litet pip, hämtar ficklampan och börjar lysa bort längs taket. Ser då två små ögon som lyser upp ca 20m ifrån mig!
Tar fram allt jag har för att locka på henne, mat, leksaker, laserpekare men inger funkar. Sen ringer jag Jonas och tokgrinar, springer upp i andra trapphuset för att se om jag kan ta henne därifrån men icke. Så nära på att kliva ut på taket själv och hämta henne men Jonas säger nej så jag far sen och hämtar han så han ska kunna hjälpa mig. Och när vi sen kommer hem så sitter hon innanför dörren och äter på maten jag ställt ut! Herregud lillbebisen gör att mamma får hjärtfel!! Nu är vi alla nöjda iaf och jag tror tillochmed molly blev lite skärrad över det hela för nu ligger hon tätt intill mig och myser och kurrar högt!

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 00:32

Tisdag sov Emma över hos oss så på kvällen hade vi filmmys med gotta. Sen på onsdagen var det äntligen Emmas födelsedag! Grattis igen Sötisen!
Så på onsdagsmorgon gjorde vi först amerikanska pannkakor till frukost samt hittade en byxdress som Emma kunds ha på sig under dagen (känner du igen den Frida?). Sen for vi och handla och åkte hem till Emma för att börja med tårtan och laga all mat. Stannade där hela dagen och somnade sen med bums när vi kom hem på kvällen.

Av Erica Bergqvist - 29 augusti 2017 00:22

I måndags hängde jag med Larsson. Vi såg på giffarna och myste sen på hemma hos henne framför tvn. Giffarna förlorade tyvärr matchen vi var på med typ 3-1 tror jag (troligen för att jag var där och bringa otur). Brukar serriöst vara så, varje gång jag varit på match (som så sällan händer) så har laget man hejjat på förlorat! Ska sluta gå på matcher haha.

Iaf sen på kvällen sov jag över hos Larsson för vi skulle upp och träna tsm på tisdagen så tidigt. Efter träningen for jag hem och åkte longboard med Jonas innan vi for en sväng på birre.

Av Erica Bergqvist - 27 augusti 2017 00:46

Licienseringen klarade jag galant med, så nu kan ni kalla mig gyminstruktör-Erica! Konstigt egentligen att det ska vara så nervöst att göra sånnahär "prov" när man nästan vet till 99% att man kommer klara det! Tror att nervositeten hjälper en ibland ändå.

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards