ericabergqvist

Alla inlägg under juli 2018

Av Erica Bergqvist - 25 juli 2018 07:45

Idag är min sista jobbdag innan semestern på tre veckor. Och hur firar man in den på bästa sätt om inte med träning och tjejmys? Så idag kommer jag köra ett redigt benpass innan jag ska hem och fixa mig inför kvällen då jag ska på middag med Hanna och Amanda. Vi tänkte gå på invito och äta god mat och dricka goda drinkar, mysis!

 

Sen på min semster kommer jag vara på resande fot stup i kvarten känns det som.. Det börjar i helgen med hudikkalaset med Frida och hennes kompisar. Sen åker jag på en weekend med Elin till Barcelona. Och till sist sticker jag till kroatien med familjen och Jonas i en vecka. Och ja dagarna där emellan alla resor kommer jag troligen vara ute i solen och bada om vädret håller i sig. Och såklart kommer jag försöka klämma in så pass mycket kompishäng det bara går! Trodde semestern skulle vara lugnande haha..

   

Av Erica Bergqvist - 25 juli 2018 07:15

Denna vecka har blivit en riktig träningsvecka och den har än så länge bara börjat!

Igår efter jobbet for jag direkt till Amanda för att hinna sola och umgås med henne lite. Sen klockan fyra for jag tillbaka till Friskis och körde ett överkroppspass med Chris. Det tog kanske en timme och direkt efter det for jag och hämtade Jonas och for upp på södra. Där gick vi upp för slalombacken och sprang sen runt södra för att komma ner till parkeringen igen. Och jag vet inte ens när jag sprang så långt sist utan att det var dödsjobbigt. Det måste ha varit när jag bodde hemma i bredsand och var utan bil så jag fick springa från bredsand till friskis vissa morgnar! Frågade mamma om sträckan och hon tippade på att det var ca sex kilometer runt, känner mig stolt ändå alltså! Tror också jag fick lite extra energi när Jonas låg bakom en och sprang, då fick jag inte direkt stanna och gå när jag blev trött haha. När vi sen var klar och kom hem åt vi godaste middagen. Tacokyckling i salladsblad med grönsaker, creme fraish och salsa. Och tro det eller ej men det är inte så stor skillnad på smaken gentemot riktig tacos!

   

 

Av Erica Bergqvist - 24 juli 2018 07:00

Igår var jag äntligen tillbaka på norra för mina intervaller sen jag gjorde tatueringen. Och det kändes så skönt, tänk att det redan gått en vecka sen jag var där sist och sprang. Tiden går fort när man slipper det jobbiga i livet haha. Sen igår hann jag även med ett biceps och triceps-pass som jag tänker lägga upp här för er om någon fler vill köra det. Själv tycker jag det är svårt med just ett sånt pass för bara armarna då jag har noll fantasi på övningar. Så här slipper man tänka och kan bara köra! Hoppas ni förstår vad jag menar med min kråktext och mina ritade gubbar..

           

Av Erica Bergqvist - 23 juli 2018 07:30

Man kan ju ibland undra vad det finns för folk som läser ens blogg. Detta är senaste frågan och kommentaren jag har fått. Och ja dessa är inte heller de "grovaste". Att folk ens orkar grotta ner sig så mycket i andras liv och kommentera varje inlägg med dessa kommentarer.. Sorligt. 

   

Av Erica Bergqvist - 23 juli 2018 07:15

I fredags efter jobbet for jag direkt ut till Malin i bredsand för att sola och bada på fläsian. När klockan sen slog sex tränade jag på gymmet med Joel. Sen efter det åkte jag, Jonas, Albin och Rasmus ut till dyket för att käka middag och bada med Felicia och Thea. 

 

Lördag vaknade jag rätt så tidigt för att träna med Chris (funktionär) på Friskis. Vi körde ett riktigt bra överkroppspass innan jag åkte och köpte dunderfrukost till mig och Jonas. Sen efter det klockan tre for jag ut till Jonas mamma och hälsade på. Vi åt gosaker, drack gott, lyssnade på bra musik och pratade tills klockan slog midnatt och Joel skjutsade hem mig. 

 

Söndag tog jag och Jonas sovmorgon till ett. Sen for vi ut en snabbis på birsta innan vi åkte ut till Jonas pappa och badade bubbelpool. Sen efter badet for vi hem och käkade salladswrap-burgare med Joel innan han och jag avslutade helgen på bästa sätt: med ett redigt benpass!

                         

Av Erica Bergqvist - 21 juli 2018 07:30

För övrigt, så nöjd med senaste tatueringen. Kolla bara! 

Det enda lilla problemet som varit med denna tatuering är att jag inte kunnat ha en riktig bh. Så jag har haft klisterbehåar som lossnat när det har varit vamt och jag har svettats haha. Sen har jag inte heller vågat träna på 4-5 dagar för jag har tänkt att det är en så pass stor tatuering som måste få läka ordentligt. Men ja ska man vara fin får man lida pin!

   


Av Erica Bergqvist - 20 juli 2018 07:15

Mer om barcelona! Vi åker på lördagen den 4e augusti och kommer hem på tisdagen den 7e, så en weekend på fyra dagar blir det. I barcelona hade vi tänkt främst shopping men det ser ut att bli väldigt varmt så jag tror att badet kommer locka också. Sen vet jag inte så mycket mer än att vi kommer ha en superhärlig resa jag och Elin för det har vi alltid tillsammans!

     

Av Erica Bergqvist - 20 juli 2018 07:00

Igår var det så varmt i lägenheten att jag tror katterna hade fått värmeslag. När jag kom hem hittade jag dem såhär, och de flyttade sig inte heller när jag var framme med städmoppen (som de älskar). Kolla Molly liksom, bekväm sovställning med hela ansiktet intryckt haha?

 

Iaf så igår vid tre hämtade jag Elin hemma hos henne. Då for vi tillbaka till mig och bokade en weekend till barcelona(!!!) innan vi åkte upp med Joel till härnösand för en reunion med fjällenfamiljerna. Hur mysigt som helst, vi åt god mat, spelade kubb och skrattade åt gamla minnen kvällen lång. 

                             

Presentation


Jag är en "helt vanlig" tjej som skriver om mitt "helt vanliga" liv. Hoppas du stannar kvar!

Fråga mig

44 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards